پزشکی پزشکی .

پزشکی

راهکارهای بسیار موثر برای چاقی صورت

راههای موثر و در دسترس بسیار خوبی وجود دارند که می توان با آنها به هرچه پرتر جلوه کردن صورت دست یافت.
از رژیم غذایی صحیح که باید پزشک آنرا تنظیم کند گرفته تا حرکات ورزشی و یوگای صورت می‌توانند به عنوان بهترین راهها برای چاقی صورت باشند. اما باید در نظر داشت که همیشه در روند لاغری و کاهش وزن، صورت نیز لاغر می‌شود.
اما در ادامه برخی از راهکارها را ارائه خواهیم کرد که این روند را به تاخیر بیندازد.

خوراکی‌ها و مواد غذایی موثر بر چاقی صورت
اکثر افراد بر این باور هستند که برخی از خوراکی‌‌ها می‌توانند تاثیر به سزایی بر چاقی صورت داشته باشند. اما آیا واقعا خوراکی که مصرف می‌کنیم می‌داند که باید کدام قسمت از بدن را چاق و کدام قسمت را لاغر نشان دهد؟
در حقیقت خوراکی‌ها می‌توانند روند پیری پوست صورت را به تاخیر اندازند و باعث شوند صورت شاداب‌تر دیده شود. در ادامه موثرترین آنها را معرفی خواهیم کرد.

1. مصرف آلوئه ورا به شکل خوراکی
خوردن آلوئه ورا به مقدار نصف قاشق در هر روز قابلیت ارتجاعی بیشتری برای پوست فراهم می‌آورد. آلوئه ورا به شکل خوراکی می‌تواند علاوه بر رساندن آب فراوان به بدن، سبب رساندن فیبر بالا شود.
همچنین ویتامین C فراوانی دارد که برای کلاژن سازی بیشتر و بهبود سلامت پوست صورت موثر است.

2. نوشیدن آب؛ بهترین راه برای چاقی صورت
نوشیدن آب برای پر شدن گونه ها
اگر می‌خواهید صورتتان مثل آب خوردن چاق شود، باید آب بنوشید. نوشیدن آب حداقل 8 لیوان در طول روز می‌تواند پوست صورت را مرطوب نگه دارد.
این راهکار برای پر تر دیده شدن صورت و گونه‌های یک از در دسترس‌ترین و موثرترین راهکارها است.

3. خوردن سیب برای چاقی صورت
سیب سرشار از آنتی اکسیدان است. به همین دلیل این قابلیت را دارد که خاصیت الاستیکی و همچنین کلاژن سازی پوست را افزایش می‌دهد.

4. نوشیدن شیر
نوشیدن شیر به چاقی صورت کمک مهمی می‌رساند. شیر سرشار از انواع ویتامین و مواد مغذی از جمله آمینو اسید است. به همین دلیل می‌تواند لاغری صورت بر اثر کمبود ویتامین ها را درمان کند.

5. استفاده از مغزها و آجیل
استفاده از انواع مغزها و آجیل علاوه بر رساندن چربی های مفید به پوست، سبب حفظ سلامتی پوست نیز خواهد شد.
همچنین انواع آجیل و مغزها سرشار از ویتامین E هستند که می‌توانند برای سلامت پوست صورت بسیار تاثیرگذار باشند. این ویتامین نقش به سزایی در زیبایی پوست صورت دارد.

6. میوه‌ها و سبزیجات برای چاقی صورت
مصرف انواع میوه، سبزیجات و سالاد با رساندن انواع ویتامین منجر به چاقی صورت خواهد شد. استفاده از آنها باعث می‌شود تا کمبودهای بدن به ویتامین و مواد معدنی، تامین شود. از این رو بدن برای جبران آنها نیازی به کم گذاشتن برای سلامت پوست و حتی سلامت ناخن و موها ندارد.
بهتر است روزانه حداقل 5 واحد از میوه و سبزیجات متنوع استفاد کرد. بهتر است از آنها برای میان وعده حتما به کار برد.

7. جوانه‌ها
مصرف جوانه‌ها از جمله جوانه ماش و جوانه گندم و ترکیب آنها با مقداری ماست، تاثیر مهمی بر آبرسانی به پوست صورت دارد.
همچنین مقادیر زیادی از آهن، فیبر و ویتامین C به بدن و پوست می‌رساند که برای درمان و جلوگیری از گودی زیر چشم بسیار موثر است.

8. خوردن ماکارونی
ماکارونی و پاستاها یکی از منابع کربوهیدراتی هستند که برای چاقی کلی بدن می‌توان از آنها نتیجه گرفت. اما افرادی که نمی‌خواهند بدنشان چاق شود، باید متعادل از این منبع مفید برای پر شدن صورت استفاده کنند.
زیرا یک پیمانه آن 200 کالری انرژی دارد و می‌تواند به مرور زمینه چاقی را فراهم کند.

مطلب پیشنهادی : رژیم تخم مرغ و بررسی مهمترین تاثیرات آن (معایب و مزایا)
مواد غذایی بیان شده صرفا بر اساس توصیه‌های گرداوری شده بیان شده اند و هیچ تاکیدی بر نتیجه بخشی آنها نیست. زیرا برای افراد مختلف ممکن است نتایج متفاوت به همراه داشته باشد که بهتر است ضرورت نیاز مصرف آنها و مقدار مناسب را پزشک مشخص کند.

بهترین ماسک های موثر در چاقی صورت
ماسک برای چاقی صورت
برای داشتن صورتی پر و چاق بهتر است اکثر اوقات آنرا مرطوب نگه داشت. برای اینکار علاوه بر اینکه از لوسیون و کرم‌های مختلف بهداشتی می‌توان استفاده کرد، از محصولات و راهکارهای طبیعی نیز می‌توان کمک گرفت. در ادامه بهترین ماسک‌ها برای چاقی صورت را آموزش داده‌ایم.

9. استفاده از ماسک آلوئه ورا برای چاقی صورت
آلوئه ورا سرشار از ویتامین E و ویتامین C است.
روزانه می‌توان از ژل داخل این کاکتوس به عنوان یک ماسک آبرسان برای پوست بهره‌مند شد. در نتیجه پس از مدتی چاقی صورت را نیز به همراه خواهد داشت.
همچنین می‌توانید برای روشن شدن رنگ پوست، مقداری ماست نیز به آن اضافه کنید.

10. ماسک گلاب برای چاقی صورت
ترکیبی یک اندازه از مواد زیر را تهیه کنید:
گلیسیرین
گلاب
بعد از ترکیب این دو، باید پوست تمیز و شسته شده را به آن آغشته کنید. به مدت 30 الی 40 دقیقه ماسک را روی صورت نگه دارید و سپس با آب سرد آن را شستشو دهید. حتما بعد از شستن صورت، از کرم آبرسان استفاده کنید تا رطوبت پوست تامین شود.

11. ماسک عسل برای پر شدن صورت
مقداری عسل و میوه له شده پاپایا را با هم ترکیب کرده و روی پوست بمالید. پس از گذشت 20 دقیقه با آب ولرم آب بکشید.

12. ماسک جوانه گندم و گلاب برای چاقی صورت
استفاده از گلاب، ماست و جوانه گندم له شده آبرسانی قوی برای پوست است. مقادیر مساوی از هر یک را با یکدیگر ترکیب کنید و به مدت 40 دقیقه روی پوست نگه دارید. سپس پوست را با آب سرد بشویید.

یوگا و ماساژ مخصوص پر شدن صورت
صورت عضلات بسیاری دارد که می توان با تقویت آنها توسط ماساژ یا حرکات یوگای صورت به چاقی قسمت های مورد نظر آن دست یافت.

چاقی صورت
البته قبل از شروع برای انجام حرکات ورزشی برای صورت، بهتر است با روغنی مناسب سطح پوست را چرب کنید.
زیرا با این کار از بروز چین و چروک در سطح پوست صورت حین انجام حرکات و ماساژ جلوگیری خواهد شد. علاوه بر اینکه از این روغن ها حین یوگا می‌توان بهره برد، برای چرب کردن و رشد عضلات صورت نیز مفید خواهند بود.

روغن های ماساژ مفید برای چاقی صورت
روغن آووکادو
روغن خراطین (روغنی بسیار موثر برای افزایش حجم)
روغن بادام
روغن نارگیل (ضد آفتابی طبیعی نیز به شمار می‌رود)
روغن قلم
استفاده از روغن های گفته شده ممکن است در برخی از افراد سبب بروز حساسیت شود. برای پیشگیری از این منظور باید شرایط فیزیکی بدن فرد در نظر گرفته شود و در صورت بروز علائم آلرژیک از مصرف آنها پرهیز شود.

انواع روغن برای چاقی صورت
با شناختن روغن هایی که برای چاقی صورت کمک شایانی می‌رسانند، بهتر است سراغ روش های فیزیکی برای پر کردن صورت رفت. برای این منظور باید روزانه به مدت 20 دقیقه و دو مرتبه در روز برای صورت خود وقت اختصاص دهید.

 

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۷:۵۸ توسط:azdh موضوع: نظرات (0)