پزشكي پزشكي .

پزشكي

راهكارهاي بسيار موثر براي چاقي صورت

راههاي موثر و در دسترس بسيار خوبي وجود دارند كه مي توان با آنها به هرچه پرتر جلوه كردن صورت دست يافت.
از رژيم غذايي صحيح كه بايد پزشك آنرا تنظيم كند گرفته تا حركات ورزشي و يوگاي صورت مي‌توانند به عنوان بهترين راهها براي چاقي صورت باشند. اما بايد در نظر داشت كه هميشه در روند لاغري و كاهش وزن، صورت نيز لاغر مي‌شود.
اما در ادامه برخي از راهكارها را ارائه خواهيم كرد كه اين روند را به تاخير بيندازد.

خوراكي‌ها و مواد غذايي موثر بر چاقي صورت
اكثر افراد بر اين باور هستند كه برخي از خوراكي‌‌ها مي‌توانند تاثير به سزايي بر چاقي صورت داشته باشند. اما آيا واقعا خوراكي كه مصرف مي‌كنيم مي‌داند كه بايد كدام قسمت از بدن را چاق و كدام قسمت را لاغر نشان دهد؟
در حقيقت خوراكي‌ها مي‌توانند روند پيري پوست صورت را به تاخير اندازند و باعث شوند صورت شاداب‌تر ديده شود. در ادامه موثرترين آنها را معرفي خواهيم كرد.

1. مصرف آلوئه ورا به شكل خوراكي
خوردن آلوئه ورا به مقدار نصف قاشق در هر روز قابليت ارتجاعي بيشتري براي پوست فراهم مي‌آورد. آلوئه ورا به شكل خوراكي مي‌تواند علاوه بر رساندن آب فراوان به بدن، سبب رساندن فيبر بالا شود.
همچنين ويتامين C فراواني دارد كه براي كلاژن سازي بيشتر و بهبود سلامت پوست صورت موثر است.

2. نوشيدن آب؛ بهترين راه براي چاقي صورت
نوشيدن آب براي پر شدن گونه ها
اگر مي‌خواهيد صورتتان مثل آب خوردن چاق شود، بايد آب بنوشيد. نوشيدن آب حداقل 8 ليوان در طول روز مي‌تواند پوست صورت را مرطوب نگه دارد.
اين راهكار براي پر تر ديده شدن صورت و گونه‌هاي يك از در دسترس‌ترين و موثرترين راهكارها است.

3. خوردن سيب براي چاقي صورت
سيب سرشار از آنتي اكسيدان است. به همين دليل اين قابليت را دارد كه خاصيت الاستيكي و همچنين كلاژن سازي پوست را افزايش مي‌دهد.

4. نوشيدن شير
نوشيدن شير به چاقي صورت كمك مهمي مي‌رساند. شير سرشار از انواع ويتامين و مواد مغذي از جمله آمينو اسيد است. به همين دليل مي‌تواند لاغري صورت بر اثر كمبود ويتامين ها را درمان كند.

5. استفاده از مغزها و آجيل
استفاده از انواع مغزها و آجيل علاوه بر رساندن چربي هاي مفيد به پوست، سبب حفظ سلامتي پوست نيز خواهد شد.
همچنين انواع آجيل و مغزها سرشار از ويتامين E هستند كه مي‌توانند براي سلامت پوست صورت بسيار تاثيرگذار باشند. اين ويتامين نقش به سزايي در زيبايي پوست صورت دارد.

6. ميوه‌ها و سبزيجات براي چاقي صورت
مصرف انواع ميوه، سبزيجات و سالاد با رساندن انواع ويتامين منجر به چاقي صورت خواهد شد. استفاده از آنها باعث مي‌شود تا كمبودهاي بدن به ويتامين و مواد معدني، تامين شود. از اين رو بدن براي جبران آنها نيازي به كم گذاشتن براي سلامت پوست و حتي سلامت ناخن و موها ندارد.
بهتر است روزانه حداقل 5 واحد از ميوه و سبزيجات متنوع استفاد كرد. بهتر است از آنها براي ميان وعده حتما به كار برد.

7. جوانه‌ها
مصرف جوانه‌ها از جمله جوانه ماش و جوانه گندم و تركيب آنها با مقداري ماست، تاثير مهمي بر آبرساني به پوست صورت دارد.
همچنين مقادير زيادي از آهن، فيبر و ويتامين C به بدن و پوست مي‌رساند كه براي درمان و جلوگيري از گودي زير چشم بسيار موثر است.

8. خوردن ماكاروني
ماكاروني و پاستاها يكي از منابع كربوهيدراتي هستند كه براي چاقي كلي بدن مي‌توان از آنها نتيجه گرفت. اما افرادي كه نمي‌خواهند بدنشان چاق شود، بايد متعادل از اين منبع مفيد براي پر شدن صورت استفاده كنند.
زيرا يك پيمانه آن 200 كالري انرژي دارد و مي‌تواند به مرور زمينه چاقي را فراهم كند.

مطلب پيشنهادي : رژيم تخم مرغ و بررسي مهمترين تاثيرات آن (معايب و مزايا)
مواد غذايي بيان شده صرفا بر اساس توصيه‌هاي گرداوري شده بيان شده اند و هيچ تاكيدي بر نتيجه بخشي آنها نيست. زيرا براي افراد مختلف ممكن است نتايج متفاوت به همراه داشته باشد كه بهتر است ضرورت نياز مصرف آنها و مقدار مناسب را پزشك مشخص كند.

بهترين ماسك هاي موثر در چاقي صورت
ماسك براي چاقي صورت
براي داشتن صورتي پر و چاق بهتر است اكثر اوقات آنرا مرطوب نگه داشت. براي اينكار علاوه بر اينكه از لوسيون و كرم‌هاي مختلف بهداشتي مي‌توان استفاده كرد، از محصولات و راهكارهاي طبيعي نيز مي‌توان كمك گرفت. در ادامه بهترين ماسك‌ها براي چاقي صورت را آموزش داده‌ايم.

9. استفاده از ماسك آلوئه ورا براي چاقي صورت
آلوئه ورا سرشار از ويتامين E و ويتامين C است.
روزانه مي‌توان از ژل داخل اين كاكتوس به عنوان يك ماسك آبرسان براي پوست بهره‌مند شد. در نتيجه پس از مدتي چاقي صورت را نيز به همراه خواهد داشت.
همچنين مي‌توانيد براي روشن شدن رنگ پوست، مقداري ماست نيز به آن اضافه كنيد.

10. ماسك گلاب براي چاقي صورت
تركيبي يك اندازه از مواد زير را تهيه كنيد:
گليسيرين
گلاب
بعد از تركيب اين دو، بايد پوست تميز و شسته شده را به آن آغشته كنيد. به مدت 30 الي 40 دقيقه ماسك را روي صورت نگه داريد و سپس با آب سرد آن را شستشو دهيد. حتما بعد از شستن صورت، از كرم آبرسان استفاده كنيد تا رطوبت پوست تامين شود.

11. ماسك عسل براي پر شدن صورت
مقداري عسل و ميوه له شده پاپايا را با هم تركيب كرده و روي پوست بماليد. پس از گذشت 20 دقيقه با آب ولرم آب بكشيد.

12. ماسك جوانه گندم و گلاب براي چاقي صورت
استفاده از گلاب، ماست و جوانه گندم له شده آبرساني قوي براي پوست است. مقادير مساوي از هر يك را با يكديگر تركيب كنيد و به مدت 40 دقيقه روي پوست نگه داريد. سپس پوست را با آب سرد بشوييد.

يوگا و ماساژ مخصوص پر شدن صورت
صورت عضلات بسياري دارد كه مي توان با تقويت آنها توسط ماساژ يا حركات يوگاي صورت به چاقي قسمت هاي مورد نظر آن دست يافت.

چاقي صورت
البته قبل از شروع براي انجام حركات ورزشي براي صورت، بهتر است با روغني مناسب سطح پوست را چرب كنيد.
زيرا با اين كار از بروز چين و چروك در سطح پوست صورت حين انجام حركات و ماساژ جلوگيري خواهد شد. علاوه بر اينكه از اين روغن ها حين يوگا مي‌توان بهره برد، براي چرب كردن و رشد عضلات صورت نيز مفيد خواهند بود.

روغن هاي ماساژ مفيد براي چاقي صورت
روغن آووكادو
روغن خراطين (روغني بسيار موثر براي افزايش حجم)
روغن بادام
روغن نارگيل (ضد آفتابي طبيعي نيز به شمار مي‌رود)
روغن قلم
استفاده از روغن هاي گفته شده ممكن است در برخي از افراد سبب بروز حساسيت شود. براي پيشگيري از اين منظور بايد شرايط فيزيكي بدن فرد در نظر گرفته شود و در صورت بروز علائم آلرژيك از مصرف آنها پرهيز شود.

انواع روغن براي چاقي صورت
با شناختن روغن هايي كه براي چاقي صورت كمك شاياني مي‌رسانند، بهتر است سراغ روش هاي فيزيكي براي پر كردن صورت رفت. براي اين منظور بايد روزانه به مدت 20 دقيقه و دو مرتبه در روز براي صورت خود وقت اختصاص دهيد.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۷:۵۸ توسط:azdh موضوع: نظرات (0)

پاكسازي كامل روده با مواد طبيعي و روش هاي گياهي توصيه شده در طب سنتي

پاكسازي كامل روده ها به طوري كه به اصطلاح روده ي شما جارو شود و هيچ اثري از عفونت و علائم بيماري زا نماند با يك راه طبيعي و مصرف انواعي سبزي و ميوه هاي توصيه شده ممكن است. پاكسازي روده بزرگ در طول تاريخ به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است.

مي تواند روند طبيعي سم زدايي در بدن را افزايش دهد و باعث سلامتي گوارش و بهبود كيفيت زندگي شود. هدف كلي از پاكسازي اين است كه به اندام هاي گوارشي كمك كند تا بهترين عملكرد خود را داشته باشند. در واقع اين عمل براي بدن همه افراد، چندان هم لازم و ضروري نيست اما برخي افراد مي توانند از انجام آن سود ببرند و برايشان مفيد باشد.

داروي پاكسازي روده

درمان هاي موثر خانگي براي پاكسازي سموم روده
اين بخش از سلامت نمناك را با موضوع پاكسازي روده پيش خواهم برد و در آن به بيش از 30 روش طبيعي و خانگي پاكسازي كولون خواهيم پرداخت.

آب سيب
اين يكي از بهترين درمان هاي طبيعي خانگي براي پاكسازي روده است. مي تواند سموم را تجزيه كند و عملكرد روده را منظم نمايد.

زنجبيل و سيب
مواد لازم
يك قاشق غذاخوري زنجبيل تازه پوست كنده شده
يك عدد سيب خرد شده و دانه هاي آن
يك فنجان آب هويج تازه
يك عدد اسفناج تازه
يك ليوان آب تصفيه شده
دستورالعمل
تمام موارد بالا را با هم تركيب كنيد، خوب هم بزنيد و هر روز بنوشيد.

پاكسازي روده

پاكسازي روده با سركه سيب
مواد لازم
2 قاشق غذاخوري سركه سيب
2 قاشق غذاخوري عسل
يك ليوان آب تصفيه شده
دستورالعمل
عناصر ذكر شده را با هم تركيب نماييد و سه بار در روز به مدت يك هفته بنوشيد. توصيه مي شود اين مخلوط را بلافاصله بعد از بيدار شدن و قبل از صبحانه استفاده كنيد.

سركه سيب

ماست براي پاكسازي روده
روزانه يك فنجان ماست براي كمك به جلوگيري از رشد سلولها در روده هاي بزرگ مصرف كنيد. علاوه بر اين همانطور كه در بخش سلامت نمناك خواهيد خواند با توجه به محتويات كلسيم ماست مي توانيد مشكلات گوارشي مانند مسموميت يا سوء هاضمه را از بين ببريد.

پاكسازي روده با آب
روزانه 10 تا 12 ليوان آب بسيار ضروري و مفيد است و آب براي دفع سموم از بدن به صورت طبيعي ضروري ميباشد.

آب خوردن

پاكسازي روده به كمك آبليمو
مواد لازم
مقداري آب ليمو
مقداري عسل
كمي نمك دريا
دستور العمل
مواد ذكر شده را در يك ليوان آب گرم مخلوط كنيد و هر روز صبح قبل از صبحانه آن را بنوشيد. اين روش نه تنها روده هايتان را پاكسازي مي كند، بلكه انرژي را افزايش مي دهد و سلامت پوستتان را نيز بهبود مي بخشد.

احتياط
اين روش فقط در صورتي بايد مورد استفاده قرار گيرد، كه بر بدن شما عوارض جانبي نداشته باشد. با توجه به اسهال پي در پي كه در اثر پاكسازي روده اتفاق مي افتد، ممكن است كه بدنتان دچار كم آبي شود.

بنابراين در طول اين فرآيند بايد آب زيادي بنوشيد و قبل از استفاده از ملين ها بايد با پزشك خود مشورت كنيد، به خصوص اگر بيماري قلبي و كليوي داريد.

ليمو عسل

استفاده از آب سبزيجات خام براي پاكسازي روده
براي دوره پاكسازي روده بايد به مدت يك الي دو روز از غذاهاي پخته شده اجتناب كنيد.

به جاي مصرف غذاهاي جامد، شما بايد مقدار زيادي عصاره سبزيجات را چند بار در روز بنوشيد. در حقيقت، سبزيجات شامل كلروفيل هستند كه مي توانند به پاك كردن سموم كمك كنند. علاوه بر اين مواد معدني، ويتامين ها و اسيده اي آمينه به همراه آنزيم هاي موجود در عصاره سبزيجات مي تواند كل بدن شما را به خوبي انرژي و سلامتي حفظ كند.

هم چنين شما مي توانيد برخي از چاي هاي گياهي را هم بنوشيد. اما به خاطر داشته باشيد كه نبايد از آب ميوه درست شده استفاده كنيد، چون آن ها آنزيم هاي موثري كه براي بدن شما مفيد هستند تا تجزيه شوند و محصولات زائد را حذف كنند را ندارند.

درست كردن آب چغندر، كدو، هويج، اسفناج، كلم پيچ و … در خانه با استفاده از مخلوط كن يا آب ميوه گيري مفيد است.

آب هويج

ملين نمك دريا براي پاكسازي روده
روش 1
دو قاشق چايخوري نمك دريايي تازه و يك ليتر آب تصفيه شده گرم (آب لوله كشي استفاده نكنيد چون فلزات سنگين و سموم دارد كه هدف سم زدايي شما را شكست خواهند داد)، كمي آب ليمو به آن اضافه كنيد.

هر 5 دقيقه بنوشيد. در اين صورت، حدود 30 دقيقه بعد به دستشويي خواهيد رفت. اين روش را براي 1 هفته يا 1 ماه انجام دهيد.

روش 2
پيشنهاد ديگر براي استفاده از نمك دريايي براي سم زدايي اين است:

يك ليوان بلند و يك قاشق را آماده كنيد. 3 ليوان آب را در يك ماهي تابه بريزيد. آب را گرم كنيد(جوش نه). آن را در ليوان بريزيد و نصف قاشق چايخوري نمك دريايي را به آن ها اضافه كنيد و آن ها را به خوبي به هم بزنيد. 1.2 فنجان عصاره سيب ارگانيك خالص، دو قاشق غذاخوري آب ليمو و يك قاشق چايخوري زنجبيل را به آن ليوان اضافه كنيد.

اين محلول را با معده خالي صبح ها، قبل از ناهار سبك، و اواسط ظهر بخوريد .

نمك دريايي

غذاهاي غني از فيبر براي پاكسازي روده
غذاهايي كه فيبر بالايي دارند، مي توانند با از بين بردن سموم مضر، بهبود حركات روده و مدفوع نرم را ايجاد كنند كه به طور طبيعي روده شما را تصفيه مي كنند.

اين غذاهاي غني از فيبر شامل ميوه هاي تازه مثل گلابي، تمشك، سيب و غيره هستند.

سبزيجات تازه از قبيل نخود، كنگر فرنگي، بروكلي و غيره، غلات، حبوبات، دانه ها، حبوبات و لوبيا. يا مي توانيد از مكمل هاي فيبر استفاده كنيد.

پاكسازي روده با بذر كتان
در يك ليوان آب ، يك قاشق غذاخوري بذر كتان را بريزيد و آن ها را به خوبي به هم بزنيد. اين مخلوط را 30 دقيقه قبل از صرف صبحانه و 30 دقيقه قبل از خواب بخوريد. براي بهره مند شدن از مزاياي بيشتر، مي توانيد آن ها را به ماست، غلات، ميوه ها، سالاد سبزيجات و همچنين ديگر غذاهاي سالم اضافه كنيد.

بذر كتان

پاكسازي روده با مصرف سنا
روش 1
يك عدد چاي كيسه اي سنا و يا گياه سنا را خرد كنيد. آب را كمي قبل از ريختن روي گياه بجوشانيد. 10 دقيقه صبر كنيد و سپس صافش كنيد. روزانه اين كار را انجام دهيد. يا مي توانيد آن را در آب سرد به مدت 10 تا 12 ساعت قرار دهيد، به اندازه كافي فشارش دهيد چون رزين اين گياه ممكن است منجر به درد شكم شود.

روش 2
مقداري گلاب و مقداري آب كشمش را در يك بطري باهم مخلوط كنيد. مايعات را فيلتر كنيد و آن ها را در يك بطري بريزيد. قبل از گلاب، آب جوشيده را اضافه كنيد.

نكته: اگر از درد ورم آپانديي، اختلالات روده ملتهب مانند آي بي اس، اختلالات كبد يا كليه، بيماري هاي كرون و بيماري هاي مسدوديت روده اي رنج مي بريد، بايد از اين روش اجتناب كنيد. از اين مورد براي كودكان زير 12 سال يا زنان باردار يا شيرده استفاده نكنيد.

گياه سنا

پاكسازي روده با فلفل قرمز
نصف قاشق چايخوري فلفل قرمز، يك قاشق غذاخوري آب ليمو، نصف قاشق چايخوري شيره افرا را با هم مخلوط بكنيد و آن ها را به 8 اونس آب گرم اضافه كنيد. آن ها را قبل از صبحانه بخوريد. به مدت 5 بار در ماه مصرف كنيد.

پاكسازي و سم زدايي روده با آلوئه ورا
يك برگ آلوئه ورا تازه را براي گرفتن عصاره اش تهيه كنيد. عصاره ليمو را اضافه كنيد و به خوبي مخلوط كنيد و آن ها را در يخچال بگذاريد و مقداري عسل قبل از نوشيدن چند بار در روز اضافه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۷:۱۰ توسط:azdh موضوع: نظرات (0)